Aliff Syukri Dedah Ibu Puteri Balqis Pernah DM Dia Tiga Tahun Lalu. Ini Yg Dia Minta

Posted on

Penderit4an yang ditanggung pelakon remaja Puteri Balqis yang tular di sosial media sebelum ini menerima reaksi hebat dari rakyat Malaysia

Banyak pihak tampil menghulurkan bantuan bagi meringankan b3ban yang digalas dua beranak ini.

“Sejujurnya ibu Puteri pernah DM saya, tetapi waktu itu saya tidak perasan.” Itu perkongsian usahawan selebriti, Datuk Seri Aliff Syukri yang berkesempatan bertemu secara empat mata dengan Puteri Balqis dan ibunya, Norashikin Mohd Aziz.

Pertemuan berkenaan diadakan di kediaman mewah penyanyi Abang Nak Tegur itu di Kota Damansara, Selangor baru-baru ini.

Terkesan dengan keperitan hidup mereka yang kini tular, Aliff Syukri berkongsi rasa di IG TV miliknya.

“Abang sedih dengan apa yang berlaku dan abang tak nak salahkan sesiapa. Abang percaya berat lagi mata Memandang berat lagi bahu yang memikulnya, abang cuba bantu yang mana yang termampu.

”Cuba korang komen kat bawah apa patut abang lakukan lagi untuk mengvbati sak1t Puteri?

”Abang begitu sedih kalau nak tahu kisah selanjutnya korang pergi sahaja dekat YouTube TV Telajak laris abang dah posting di sana,” antara kata yang ditulis Aliff di ruangan kapsyen.

DM Minta Kerja

Sementara itu, Aliff turut mendedahkan ibu kepada bintang muda itu pernah menghubunginya lebih tiga tahun lalu bagi bertanya andai ada kekosongan kerja.

“Yang buka teks itu pembantu saya. Katanya, ada tak job yang boleh saya buat kerja. Sedih saya dengar ceritanya ini. Saya minta maaflah ya,” pinta Aliff.

“Waktu itu keadaan Puteri dalam keadaan yang sangat t3ruk,” jelas Norashikin.

Terdahulu, kisah hidup pemegang trofi Pelakon Wanita Terbaik Asia 2014 di Anugerah Televisyen Asia itu bersama ibunya, mendapat perhatian apabila kisah mereka disiarkan dalam Bersamamu di TV3, Ahad lalu.

Berikutan kesempitan hidup, mereka mulai menjual buku puisi nukilan Balqis, 38 Poems Of Puteri Balqis.

Perkongsian penuhnya boleh ditonton menerusi saluran YouTube usahawan berkenaan dan hingga kini, IG TV terbabit sudah pun mendapat tontonan lebih 200,000 kali.

Dato Aliff hantar anak bantu Puter Baqis

Melalu perkongsian video tersebut Usahawan seIebriti Dato’ Aliff Syukri telah meminta anak lelakinya untuk membantu Puteri Balqsi menjual buaku di jalanan bagi mengurangkan beb4n yang dit4nggung oleh Aqish dan ibunya.

Berikut status IG Dato Aliff

“Walaupun adik Puteri Balqis Dalam keadaan kesihatan yang tidak berapa sihat adik Balqis sanggup menjual buku..Hari ini abang memberi cabaran kepada anak abang untuk buat benda yang sama macam Puteri buat untuk melihat video yang penuh korang boleh pergi dekat YouTube tv Telajak laris lagi 10 minit abang posting”

Dato Aliff dilihat memberi beberapa keping wang kertas RM100 kepada anaknya, dan menjelaskan yang dia mahu anaknya menyertai misi bantuan kepada mereka yang memerlukan.

Menurut Datin Shahida, dia mahu mendidik anak-anak belajar untuk bantu orang svsah

Rata-rata pengikut berasa senang dengan apa yang dilakukan Dato’. Ini bukan saat untuk meny4Iahkan atau menuding jari ke pihak lain. Aqish perlukan bantuan dan sokongan dari semua orang bukan sahaja dari sudut wang ringgit tapi apa yang lebih penting adalah kata-kata semangat dan doa.

nursyxff_ Bagusnya dato. Semoga Allah permudahkan urusan balqis dan limpahkan lagi rezeki dato. Aamiin

afiqah_saironi Terbaik, saya sokong apa dato buat semoga dipermudahkan urusan dan dimurahkan rezeki dato dan keluarga

jie_sam Semoga Allah swt permudahkan niat baik dato sekeluarga dan adik balqis..Aamiin

miszjaja_ Im proud of you dato for this. Kipidap of this kind of good vibes.

rayban_smart_igshop Alhamdulilah…semoga murah rezeki dato sekeluarga dan diberi kes1hatan

Biarlah sering menjadi kutvkan masyarakat, tetapi netizen sendiri boleh melihat dan menilai keikhlasan beliau. Tahniah Dato’ semoga menjadi pengajaran dan ikutan kepada orang lain. Kami doakan segala urusan Aqish dan Dato’ sentiasa dipermudahkan dan dilancarkan olehNya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

One thought on “Aliff Syukri Dedah Ibu Puteri Balqis Pernah DM Dia Tiga Tahun Lalu. Ini Yg Dia Minta

  1. Bagi saya kalau ikhlas tak perlu masuk internet, dlm YouTube, dlm instagram… Tangan kanan menderma tangan kiri tak tau pun. Dh masak pün perangai dato ni… nk cari duit dari YouTube je

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.